تغییر اندازه فونت:

اخبار

رنگ های که در سال 2020 در معماری داخلی و دکوراسیون داخلی پر طرفدار شدن
اما این روندها از کجا ناشی می شوند؟ چه کسی تصمیم می گیرد جدیدترین مد رنگ چیست؟

رنگ نقش مهمی در طراحی و معماری داخلی دارد.



هر رنگ می تواند یک اتاق را کاملاً متحول کند. می تواند فضای  اتاق و  روحیه ، و فضای عمومی را تنظیم کند. همچنین این قدرت را دارد که توهم در  فضا را ایجاد کند یا فضایی را کوچکتر از آنچه که هست به نظر برساند.

نقش  رنگ در طراحی داخلی با گذشت زمان تکامل یافته است. هر ساله ، شرکت های بزرگ رنگ آمیزی مانند Sherwin-Williams و Pantone رنگ سال خود را اعلام می کنند و طراحان داخلی این رنگ ها را برای ساخت آشپزخانه ، حمام و محل زندگی زیبا استفاده می کنند.


اما این روندها و مدها   از کجا ناشی می شوند؟ چه کسی تصمیم می گیرد جدیدترین روند رنگ چیست؟

محبوبیت  رنگ های طراحی داخلی به شدت تحت تأثیر روند مد قرار دارد. در واقع ، بیشتر روندهای طراحی داخلی از جمله رنگ ، مواد و پایان نیز به روند مد بستگی دارد که از پایتخت مد جهان - میلان - پایین آمده است.

در اینجا برخی از مدهای  رنگ 2020 وجود دارد که باید در دنیای طراحی داخلی مورد توجه قرار گیرد.

محبوب ترین وپرکاربردترین  رنگها  2020


شامپاین
رنگ اتاق شامپاین
شامپاین یکی از بزرگترین مدهای رنگ سال 2020  بود. و اگر فکر می کنید شامپاین خسته کننده است ، دوباره فکر کنید.

طراحی اتاق خواب

شامپاین جایگزین خاکستری های روشن  شده است که سالها بر دنیای طراحی داخلی تسلط یافته اند. این لحن بژ و طبیعی باعث گرمتر شدن فضای اتاق نسبت به رنگ خاکستری آن می شود. شامپاین لمس خاکی به فضای داخلی می بخشد و محیطی آرامبخش ایجاد می کند.

اگر می خواهید به اتاق علاقه مند شوید می توانید شامپاین را با بافت و مواد پررنگ جفت کنید. همچنین می توانید با لوازم جانبی فلزی مانند طلا و نقره بازی کنید.

آبی تیره
شروین ویلیامز آبی تیره
تصویر توسط شروین ویلیامز

آبی سرخ  رنگی بی انتها (و سلطنتی) است که محبوبیت آن روز به روز بیشتر می شود. Naval SW 6244 رنگ سال شروین ویلیامز برای سال 2020 است و این یک رنگ آبی تیره و غنی است که یادآور آسمان شب است.


کابینت آشپزخانه

رنگ های تیره رنگ جفت آبی به زیبایی با شامپاین ، احساس دنج و خوشایندی به هر خانه ای می بخشد. می توانید از آن برای رنگ آمیزی یک اتاق کامل - در اتاق نشیمن معجزه می کند - استفاده کنید یا از آن برای ایجاد یک دیوار با بیان  خیره کننده استفاده کنید.

زرد طلایی
اتاق رنگ زرد طلایی
زرد رنگ خوش بینی و خوشبختی است. و بلافاصله هر اتاق را زنده می کند ، اگرچه مقدار زیادی از آن ممکن است اثر معکوس ایجاد کند. طراحان تمایل دارند که از رنگ زرد کم استفاده کنند ، معمولاً به عنوان رنگ دیوار برجسته.
اتاق کودک
زرد Gen-Z در سال 2019 یک رنگ محبوب بود ، اما یک زرد طلایی ملایم تر و آرام تر جایگزین آن در سال آینده خواهد شد. این روند جدید رنگ 2020 ، طراوت بخشیدن به رنگ اتاق را اضافه می کند. در مهد کودک ها ، فضای کار ، اتاق خواب و اتاق نشیمن به خوبی کار می کند.

زیتونی سبز
رنگ اتاق سبز زیتونی
رنگ سبز در هفته طراحی میلان در سال 2019 یک روند رنگی محبوب بود و در سال 2020 شاهد تعداد بیشتری از آن  بودیم . به ویژه رنگ سبز زیتونی از طبیت تقلید می کند.


اتاق خواب
از سبز زیتونی روشن می توان روی دیوارهای داخلی و همچنین دیوارهای خارجی استفاده کرد (به نمای حیاط خلوت فکر کنید). این یک روند رنگی است که ما را به طبیعت بازمی گرداند و یک محیط آرام ایجاد می کند.

صورتی روشن
صورتی روشن بنجامین مور
تصویر توسط بنجامین مور

رنگ صورتی را می توان در بسیاری از اتاق های مختلف استفاده کرد. فقط به مهد کودک محدود نمی شود (یا نباید باشد). صورتی روشن در سال 2020 بسیار محبوب  بود. بنجامین مور رنگ سال خود را اعلام کرد: First Light 2102-70 ، رنگ صورتی با طراوت و هوای مطبوع.
اتاق نشیمن
صورتی روشن یک جایگزین تازه کننده برای رنگ سفید یا بژ است. می توان از آن در اتاق های نشیمن ، اتاق خواب و حتی آشپزخانه استفاده کرد. از هر فضایی تعریف می کند و با رنگ های دیگر به خوبی جریان می یابد.

قرمز تیره
رنگ دیوار قرمز تیره
قرمز و کارامل های تیره و غنی تنها برای فصل پاییز اختصاص ندارند. آنها در صحنه طراحی داخلی در سال 2019 بسیار محبوب بودند ، با شروین-ویلیامز Cavern Clay را به عنوان رنگ سال خود اعلام کرد و سایه های مختلف آن در طول سال 2020 همچنان محبوب  بود.
میز اهار خوری
قرمزهای تیره به هر اتاق لطافت و گرمی می بخشند. می توانید از آن به  عنوان رنگ غالب استفاده کنید. می توان آن را به راحتی با سایر رنگ ها یا سایه های قرمز ترکیب کرد و فضای زیبایی ایجاد کرد.

زغال چوبی
رنگ اتاق ذغالی
مدت زمان زیادی است که رنگهای تیره تراز شده اند و در سال 2020 نیز ادامه  داشت. ذغالی و  چوبی رنگی شیک و صمیمی است که تقریباً در هر اتاق می تواند استفاده شود - اتاق خواب ، آشپزخانه ، حمام.
اتاق کار
از زغالی و چوب می توان روی دیوار استفاده کرد یا می توان رنگ اصلی در یک اتاق باشد. کاملاً با سایه های دیگر خاکستری جفت می شود و علاقه بصری و عمق را به فضا می بخشد.

انبه
رنگ اتاق انبه
انبه فریاد می زند سرگرم کننده ، پرانرژی (و خوشمزه)! این یک روند رنگی 2020 است که صحنه طراحی داخلی را فرا می گیرد و دلیل خوبی هم دارد.

مبلمان خوب
مانند اکثر رنگهای پررنگ ، از انبه می تواند به عنوان رنگ برجسته در اتاق های نشیمن یا اتاق های غذاخوری استفاده شود. همچنین می توان از آن برای دسترسی به یک اتاق - بالشتک ها ، صندلی های راحتی - استفاده کرد. این باعث روشنایی یک اتاق می شود و کمی طول می کشد.


منبع خبر 2020spaces    گروه معماری اولحایتو 


۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۸:۲۱
تعداد کلیک: ۶۵۳

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.