تغییر اندازه فونت:

اخبار

طزاحی و اجرای فست فود و رستوران
راه اندازی یک کافی شاپ و فست فود امروزه دارای اصول و قواعدی هست که جنبه جهانی دارد . دکوراسیون خاص و مرتبط -فضا سازی مناسب .منو ی متناسب و فروش بیرون بر و نیروهای آموزش دیده برگ برنده شما می باشند . فراموش نکنید مشهور شدن با محبوب شدن تفاوت انرژی زیادی دارد.

طراحی و اجرای فست فود

مشاهده  البوم تصاویر   

احمد کلهر معمار 09122190337
شادی کاطمی معمار 09126904962

مردم پس از گذراندن دغدغه های روزانه خواهان محیط آرام بخش و فرح بخش برای خود و خانواده اشان می باشند، بی تردید باید نقش تاثیر گذار دکوراسیون را نیز بپذیریم. البته گواه این مهم موفقیت فست فودهایی است که از طراحان  داخلی قوی تری نسبت به رقبا برخوردار بوده و در سایر شرایط که تقریبا برابر هستند، از اقبال بیشتری برخوردار بوده و مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند. رسیدن به طرح ایده آل ممکن است هزینه آزمون و خطا بسیار بالا باشد. گاها برخی از افراد که از مغازه های استیجاری برای راه اندازی فست فود خود بهره می برند، تمایل چندانی به هزینه کرد در این حوزه ندارند، به همین دلیل پیشنهاد می گردد که این افراد از طرح هایی بر اساس گرافیک و نورپردازی برای تزئین فست فود خود استفاده نمایند.

طراحی فست فود و کافی شاپ 27

طراحی و اجرای فست فود 

گروه تخصصی اولجایتو با ارائه خدمات نوین در جهت توسعه صنعت غذای سالم بر پایه دانش آکادمیک و تجربه سالهای متمادی در این حرفه و اجرای پروژه‌های موفقی در  کشور،  با راه اندازی فست فودهایی با بالاترین سطح کیفی به موفقیت هرچه بیشتر می‌اندیشد. راه اندازی فست فود در تمامی نقاط دنیا جزء مشاغل جذاب و مورد علاقه دوستداران صنعت غذا است. این جذابیت به دلیل ماهیت هنری و علمی این رشته است که افراد را با چالشهای زیبایی روبرو میکند. در حقیقت طبخ و آشپزی به همراه درسینگ یک هارمونی خفته از زندگی مدرن بشری است که خیلی زود از تکرار خسته میگردد و به دنبال تنوع و زاویه ای دیگر است که در آن میخواهد به دنبال گمشده خود بگردد. موفقیت در این حوزه نیازمند پیش نیازهایی از جمله مهارت و دانش است 

طراحی فست فود و کافی شاپ 18

خرید تجهیزات فست فود و رستوران 

یکی از موضوعات مهم  کلیدی در راه اندازی فست فود خرید تجهیزات فست فود است که از ابعاد مختلفی دارای اهمیت می‌باشد، تجهیزات فست فود باید مناسب با نیاز شما باشد و توانایی پاسخگویی در اوج فروش را داشته و در عین حال نیز هزینه آن توجیح اقتصادی داشته باشد. فست فودها در مدل ها و سبکهای مختلف نیازمند تجهیزات متفاوتی می باشند. به همین دلیل اگر ما بخواهیم در مورد تجهیزات آشپزخانه های صنعتی صحبت کنیم ابتدا به ساکن باید آنها را طبقه بندی کنیم. در اینجا ما به صورت کلی فست فودها را طبقه بند می کنیم تا بتوانیم به راحتی لیست تجهیزات مورد نیاز فست فودها را برشماریم و همچنین بتوانیم در مورد هزینه کرد آنها صحبت کنیم.

رای راه اندازی 0 تا 100 یک فست فود شما مراحل گوناگونی را طی خواهید کرد و در این مسیر از شرکت های مختلف خدماتی را دریافت می کنید . ما در این مقاله به صورت مختصر به معرفی این مراحل اشاره می کنیم . بعضی از این مراحل را خودتان نیز می توانید به عهده بگیرید . در هر صورت شما باید به نحوی قدم بردارید که به بهترین نتیجه ی ممکن برسید . با توجه به هزینه ی نسبتا بالایی که جهت اجاره یا خرید مکان و خرید تجهیزات فست فود صرف می کنید ، در مراحلی که خودتان تجربه کافی ندارید وارد نشوید و با صرف اندکی هزینه از شرکت های با تجربه و با سابقه مشاوره بگیرید .

طراحی فست فود و کافی شاپ 9

مراحل راه اندازی فست فود


1- تدوین طرح کسب و کار و استراتژی


شما برای اینکه بتوانید موفق عمل کنید صرفا نباید فقط به فکر راه اندازی فست فود باشید بلکه باید اهداف خود را مشخص کنید . هدف شما باید دارای زمان بندی باشد . شما باید برنامه ریزی کنید که طی چند ماه و چند سال آینده باید به کجا برسید . از این رو باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید و یک طرح عملیاتی برای رسیدن به آن اهداف تدوین کنید . مثلا در ساده ترین حالت قصد اضافه کردن یک یا دو نوع غذا در منوی خود ظرف 6 ماه آینده را دارید . یا هدفتان راه اندازی شعبات دیگر طی 5 سال آینده است و ....


طرح کسب و کار - استراتژی فست فود



2- تهیه نقشه فنی ( نقشه ی جانمایی تجهیزات ، شبکه آبرو و... )
مکانی که شما برای راه اندازی فست فود در نظر گرفته اید باید از نظر زیرساخت و معماری پاسخگوی نیاز شما باشد . آشپزخانه که بخش اصلی فست فود است باید از نظر نقشه ی مدارهای الکتریکی و سیستم برق رسانی ، شبکه ی آبرو و فاضلاب ، لوله کشی آب و گاز ، سیستم تهویه و .... به صورت استاندارد طراحی شود و متناسب با میزان فضا بهترین جانمایی برای تجهیزات لحاظ گردد . لذا حتما قبل از خرید تجهیزات به فکر طراحی آشپزخانه صنعتی و تهیه نقشه ی فنی باشید .

نقشه چیدمان تجهیزات فست فود

3- طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی


طراحی یک دکوراسیون زیبا با رنگ های شاد و نورپردازی مناسب تاثیر زیادی در جذب اولیه ی مشتری دارد . منظور از طراحی دکوراسیون فست فود لزوما صرف هزینه های بالا و یا پیاده سازی ایده های عجیب و غریب نیست . شما می توانید با صرف مقداری هزینه و استفاده از تجربه ی طراحان دکوراسیون ، محیطی پرانرژی و در عین حال آرامش بخش و لذت بخش برای مشتریان خود ایجاد کنید .

4- تهیه تجهیزات فست فود


با توجه به منوی غذایی و میزان خروجی که پیش بینی می کنید باید تجهیزات لازم و کافی را تهیه نمایید . به دلیل تنوع و قیمت های نسبتا بالایی که تجهیزات فست فود دارند . حتما قبل از خرید آگاهی و اطمینان لازم را کسب کنید . مثلا برای پخت پیتزا ، فرهای پیتزای متنوعی وجود دارد یا برای نگهداری و انجماد مواد اولیه ، فریزر صنعتی و یخچال صنعتی با ابعاد مختلفی وجود دارد . به منظور تشخیص نیاز واقعی و انتخاب صحیح تجهیزات حتما از مشاوران مجرب در این خصوص بهره بگیرید 


5- نصب و آموزش استفاده از تجهیزات فست فود


اکثر تجهیزات فست فود نیاز به نصب و آموزش خاصی ندارند . اما برخی از تجهیزات مانند ماشین ظرفشویی صنعتی و فر پیتزا ریلی باید به صورت اصولی نصب شوند و نحوه ی کار کردن آن ها به پرسنل آموزش داده شود . به همین دلیل از مجموعه هایی اقدام به تهیه ی تجهیزات کنید که بتوانند تجهیزات شما را گارانتی کنند و خدمات پس از فروش و آموزش های لازم را ارائه دهند .

نصب تجهیزات فست فود



6- تهیه مبلمان و کانترها
با توجه به دکوراسیونی که برای فست فودتان در نظر گرفته اید باید میز ، صندلی ، کانترها و مبلمان متناسب با آن را تهیه کنید . تم رنگی و مدل چیدمان باید با دکوراسیون همخوانی داشته باشد . ترجیحا جنس آن ها نیز به گونه ای باشد که به راحتی تمیز شود .

مبلمان فست فود



7- آموزش پرسنل آشپزخانه


اگر پرسنل فست فود در بخش های مختلف بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تاثیر بسزایی در موفقیت آن مجموعه خواهند داشت . در واقع آموزش یکی از ارکان اصلی هر کسب و کاری است . چنانچه به این موضوع توجه کافی نشود مشکلات زیادی هم در مدیریت داخلی فست فود و هم در جذب مشتری و کسب درآمد ایجاد خواهد کرد . در آشپزخانه یک فست فود بخش هایی جهت آماده سازی ، پخت ، نگهداری و شستشو وجود دارد که پرسنل در هر واحد باید به شرح وظایف و نحوه ی انجام آن ها آشنایی کامل داشته باشند . در صورتی که پرسنل تجربه کافی نداشته باشند حتما باید آموزش داده شوند . آموزش و نگهداری پرسنل با پتانسیل بالا یکی از توانایی های مدیر فست فود است .


8- آموزش سوپروایزرها جهت کنترل کیفیت غذا


یکی از مهمترین بخش هایی که تاثیر مستقیمی در انتخاب و نظر مشتری دارد کیفیت غذا است . سوپروایزرها که باید غذا را از نظر کیفیت ، طعم و ظاهر ارزیابی کنند وظیفه ی مهمی به عهده دارند از اینرو باید در این کار متخصص باشند و در صورت نیاز در دوره های آموزشی شرکت کنند .

سوپروازیر- کنترل کیفیت غذا

9- آموزش صندوقدار با برنامه فروش و گزارشات مالی


برآورد سود یک فست فود نیازمند گزارشات صحیح مالی در خصوص خرید ، فروش و سایر هزینه ها می باشد . به همین دلیل صندوقدار و حسابدار باید با برنامه های خرید ، فروش ، تخفیفات ، تبلیغات و ... آشنا باشند تا بتوانند گزارشات کاملی در این خصوص ارائه دهند .

صندوقدار فست فود

10- آموزش گارسن ها


ایجاد ذهنیت مثبت و القای حس با ارزش بودن به مشتری ، از اهمیت بالایی برخوردار است . گارسن ها که اولین برخورد را با مشتری دارند در این امر بسیار تاثیر گذار هستند . آن ها باید بتوانند ارتباط محترمانه و صمیمی با مشتری برقرار کنند . از اینرو باید آموزش های لازم در خصوص برخورد اولیه ، هدایت مشتری ، خوشرویی ،ثبت سفارش ، آراسته بودن و .... به آن ها داده شود .

گارسن فست فود

11- تدوین برنامه های نظافت و بهداشت


منظور از رعایت بهداشت و نظافت در یک فست فود یعنی نکات بهداشتی در تمیز بودن کف ،دیوارها ، ظروف ، میز و صندلی ها ، روپوش پرسنل آشپزخانه و گارسن ها و ... در نظر گرفته شود . با توجه به اینکه این مساله از دید هیچ مشتری پنهان نمی ماند ، مدیر فست فود باید برنامه ی مشخصی برای نظافت آنجا تدوین نماید .

12- تدوین برنامه فروش و تبلیغات و برند سازی

هرچقدر شما تبلیغات موثرتری برای فست فودتان داشته باشید و بتوانید برندتان را به مردم بیشتری شناسایی کنید به همان اندازه فروش بیشتری خواهید داشت و در نتیجه موفق تر خواهید شد . دست شما برای تبلیغات محیطی و مجازی باز است . اما نکته ی مهم داشتن یک برنامه ی تبلیغاتی مفید است به گونه ای که تبلیغات پیوسته باشد و محتوای متنی و عکسی خوبی برای آن ها تولید شود و در نهایت قابل ارزیابی و گزارشگیری باشد .


13- هماهنگی برنامه های گرافیک و چاپ


شما در مراحل مختلفی از راه اندازی فست فود درگیر برنامه های گرافیکی و چاپ خواهید شد . بابت طراحی منو ، کارت ویزیت ، تراکت و ... نیاز به شخصی دارید تا بتواند این امور را مدیریت و برنامه ریزی کند و در صورت نیاز اقدام به طراحی و چاپ آن ها نماید .


14- بررسی رقبا

داشتن رقیب یکی از چالش های مهم در هر کسب و کاری است . از این رو شما باید شناخت کافی از دنیای کاری خودتان داشته باشید . در دنیای فست فود که مشتریان شما عموم مردم و خانواده ها هستند باید همواره راهی برای متمایز بودن خود از سایر رقبا داشته باشید . باید از نحوه عملکرد ، کیفیت غذا ، مشتری یابی و مشتری مداری ، تبلیغات و سایر مواردی که رقیب شما می تواند انجام دهد و از شما جلوتر باشد آگاهی داشته باشید و بتوانید هم پای رقبایتان فعالیت کنید .

15- تهیه لیست تامین کنندگان


یکی از نیاز های اصلی و پر تکرار یک فست فود تامین مواد اولیه است . کاری که به صورت روزانه و با حجم بالایی انجام می شود . به همین دلیل با توجه به تنوع مواد غذایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد لازم است لیستی از تامین کنندگان تهیه کنید و هماهنگی های لازم جهت ارسال مواد اولیه ی تازه ، با کیفیت و به میزان لازم را با آن ها انجام دهید .


16- مدیریت دلیوری غذا

بخشی از فروش هر فست فود می تواند غذاهای بیرون بر باشد که البته سهم خوبی از فروش را می تواند داشته باشد . از اینرو اگر در نظر دارید برای مشتریان خود غذا ارسال کنید باید اقدام به تهیه ی صندوق ارسال غذا ، موتور و استخدام راننده کنید . از طرفی هم باید ثبت سفارش و ارسال غذا به موقع باشد . لذا مدیریت صحیحی باید در این خصوص انجام شود .


تجهیزات فست فود,تجهیزات رستوران,تجهیزات کترینگ,تجهیزات آشپزخانه صنعتی,راه اندازی فست فود,راه اندازی رستوران,طراحی آشپزخانه صنعتی,مدیر فست فود,تبلیغات فست فود,دکوراسیون فست فود ,
ثبت نظر شما
۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۵:۰۱
تعداد کلیک: ۸۶۵

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.