تغییر اندازه فونت:

اخبار

چگونه منزل را چدمان کنیم . معماری داخلی و چیدمان منزل
در معماری داخلی کشورمان بی شک بزرگترین معضل و مشکل انتخاب اسباب واساس خانه است . اما چگونه این کار را انجام بدهیم . که بیشترین استفاده و کمترین خطا را داشته باشیم .


نکته اصلی و کلیدی ما درمعماری داخلی منزل ابتدا مشخص نمودن نیازهای ما از منزل است .
حال اگر یک فرد مجرد باشیم که کار ساده تر است . اما برای یک زوج کمی سخت تر و با حضور فرزندان خیلی خیلی سخت می شود . در این مقاله روی یک واحد مسکونی آماده بحث می کنیم که قرار نیست دیوارها جابجا شود

1- درجه اهمیت برگزاری میهمانی در منزل
مشخص کنید برای میهمان چه نیازی دارید و حداکثر تعداد میهمانی که شاید لازم باشد . چند روزی اقامت کنند
چند نفر است . اگر این تعداد زیاد است باید فضای عمومی خانه (سالن اصلی ) سطح خالی زیادی داشته باشد و مبلمان قابلیت خواب افراد را داشته باشد . ( مبل های تخت ) در فرهنگ زندگی مدرن امروزی داشتن میهمان و و برگزاری میهمانی یک امتیاز ایده ال و درجه خوبی از خوشبختی محسوب می شود.

2- زیاد اسباب و اساس نخرید .
بی دلیل اسباب و اساس نه بخرید و نه در خانه قرار دهید . هیچ چیز بدتر ازچیدمان شلوغ نیست .
شما در فعالیت روزانه با محیط کار شلوغ و شهر پر هرج و مرج طرف هستید . و در خانه محیط  ارام و ساده و حتی فضا های خالی ارامش بخش است برای همین است که در معماری مدرن و معاصر سادگی و سفیدی اهمیت  پیدا کرده  و همیشه بدانید مشکل با کمد دیواری های بزرگ و پرتعداد و قفسه ها حل نمی شود . باید حجم اسباب و اساس بر اساس حداقل ممکن باشد .

3- انتخاب تم و جنس اسباب و لوازم

بر اساس سلیقه مشترک اهل خانه یک تم انتخاب کنید . که لوازم خانه از آن جنس باشند . به طور مثال چوب طبیعی . فلـز یا شیشه و یا کامپوزیت های نوین.
فراموش نکنید . با پیشرفت تکنولوژِی هرگز جایکزین خوبی برای سنگ و چوب ارائه نخواهد شد . شاید ظاهر شباهتی بوجود آید اما خواص و زیبایی طبیعی جای خود را دارد . مثلا سرامیک طرح پارکت خواص چوب را ندارد .

4- نور خانه زرد یا سفید

در اطراف سقف سالن ها نور مخفی زرد و سفید را با هم کار کنید با دو کلید مجزا تا گاهی از نور سفید و گاهی زرد و برخی از اوقات توام استاده کنید. چشم افراد وابسته به سن و جنسیت به حجم نور و رنگ نور حساسیت متمایزی دارند . چند سالی هست که شرکت ها میزان لوکسی نور را با نرم افزار محاسبه می کنند . و بر این اساس شما می توانید نور کافی به منزل بدهید. منزل را با رنگ سفید نیمه مات روغنی (نزدیک تر به براق) پوشش بدهید. این رنگ سفید خالص بعد ازمدتی کمی سیرتر می شود . و چشم نواز تر می شود.¬
یک مشکل بزرگ و درد آور خانه های ایرانی استفاده بیش از حد از چند لایه پرده است .
این پرده ها که جلوه خوب و شیکی به منزل می دهند . گاها تا 70 در صد نور طبیعی را مهار می کنند. و خانم ها علاقه ای به کنار زدن آن ندارند . حتما از پرده های جدید که به شما امکان می دهند از تمام نور پنجره استفاده کنید .تهیه و نصب کنید.
تنوع زیادی ازاین پرده ها که د اری موتور و کنترل هستند در بازار بوجود آمده.

5 – مسیر پیاد روی در منزل
زنان خانه دار و کودکان مسافت زیادی در خانه حرکت می کنند  روزانه چند کیلومتر با مبلمان بزرگ و پهن و صندلی های اضافه حرکت در خانه را پر پیچ و خم و دشوار نکنید . رعایت این موضوع در سطح رضایت و آرامش شما قطعا میسر است.

6- فضای نهار خوری برای دو برابر اعضاء خانه طراحی کنید. 

همیشه صرف غذا که روزانه سه بار انجام می شود . هم کار سختی هست و هم باعت کثیفی خانه میشود .
تلفیق این میز با یک جزیره در آشپزخانه با حالترین کار ممکن است . با این کار هم سطح خوبی برای کار آشپزی ایجاد می شود . هم مسافت طی شده برای صرف غذا کم می شود .با در نظر گرفتن قضای اضافی پذیرایی از میهمان هم کار ساده ای خواهد بود .

7- راحتی کودکان یک اصل است .


کودکان یکبار کودکی می کنند و دوره خوشی آنها در خانواده است . حانه را طوری چیدمان نکنید که مدوام ناچار به تذکر به کودکان باشید . لوازم شکستنی و گرانقیمت را در جای امن نگهداری کنید.

8- تلویزیون 

را در بخش کم نور سالن پذیرایی بگذارید تا تصویر بهتر داشته باشید و چشم شما برای تشخیص تصاویر خسته نشود .

9- پرورش گل و گیاه 

اگر خانه شما نور کافی دارد . پرورش گل و گیاه با یک تم گلدان در ابعاد متنوع عالیست.

10 – از کاغذ دیواری محدود استفاده کنید.

احمد کلهر اولجایتو  09122190337






۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳:۱۹
تعداد کلیک: ۷۳۰

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.