تغییر اندازه فونت:

اخبار

نکاتی از دنیای تبلیغات که مدیران باید بدانند .
با حضور کامپیوتر بسیاری از افراد که سابقه آکادمیک در آموزش و مهارت هنری نداشتند با استفاده از انواع فیلترها ، عکس ها و تصاویر سمبلیک ،به کمک نرم افزارهای پیشرفته کامپیوتری پا به عرصه تبلیغات گذاشتند.

حتی جالب است بدانید در آن روزگار ، ما آگهی های نیازمندی های روزنامه های کیهان و اطلاعات را با راپید و روان نویس ولتراست در ابعاد چند سانتی طراحی می کردیم.
اکنون با حضور کامپیوتر موجی از جوانان جویای کار بی هیچ شناختی از مقوله هنر و گرافیک ،تنها با اتکا به مدارک تحصیلی در زمینه کامپیوتر و حتی در بعضی مواقع با آموزش های سطحی آموزشگاهی وارد این عرصه شده اند.
نمونه بارز این شکل تبلیغات را در خیابن ظهیر الاسلام به وضوح می توان دید که البته با قیمت مناسب تبلیغات در سطح فروشگاهها و کارگاه های کوچک را پاسخگو هستند.
اما در شرکت های بزرگ که فروش وابسته به تبلیغات می باشد و بر این اساس هزینه های سنگینی هم متحمل می شوند ،می بایست با فکر و ایده درست ، هزینه های تبلیغاتی را در جریان فروش خود با ارزش افزوده به سیستم برگرداند.
چه بسا شرکت هایی که با ریسک های تبلیغاتی گردش مالی خود را مختل کرده و اگر ورشکسته نشده اند به چاله پر کن هزینه های گزاف تبلیغاتی خود در گذشته تبدیل شده اند و از آنها در بازار به بد حساب و بد قول یاد می شود.
طراحی و تصویر سازی و ایده پردازی جنبه بارز و جلوه زیبائی تبلیغات است .
طراحی خوب همچون فرشی دست باف احساسی مناسب را به چشمان ما می دهد .
متاسفانه حضور ابزار قدرتمندی چون کامپیوتر و نرم افزارهای طراحی باعث شده تا هر اپراتوری بتواند خود را طراح قلمداد کند .
و انبوهی از فیلترها و افکت ها به سیاه چالی تبدیل شده اند که بودجه های تبلیغاتی را فاقد ایده و اثر گذاری نموده اند .
ما هنوز به مداد رنگی ، آبرنگ ،و گواش وفا داریم و کامپیوتر را لوازم تحریری بیش نمی دانیم .
از سوئی معتقدیم که وقتی کسی تولید یا تجارتی را خلق میکند . او بهترین طراح تبلیغاتی است . و نقش گرافیست نقش آفرینی
ایده های یک خلاق و کار آفرین است.
و این روش ماست که ایده ها و خواسته های مدیران را در قالب های تبلیغاتی برنامه ریزی و اجرا می کنیم .



یک فرمول ساده در تبلیغات وجود دارد که اگر رعایت کنید هم از تبلیغات جا نمی مانید و هم با تبلیغات پویایی و طراوت خود را حفظ می کنید . آن اصل مهم این است :
1- ابتدا فروش کنید و در پایان هر سه ماه کاری یک و نیم الی دوونیم درصد از فروش خود را به عنوان هزینه تبلیغات کنار بگذارید.
2- با افراد متخصص و با تجربه برای این مبلغ مشورت کنید.
3- اگر برای کسب و کار خود به حسابدار وانباردار نیاز دارید مطمئن باشید به یک کارشناس با سابقه و تحصیلات مرتبط در زمینه تبلیغات هم نیاز دارید.
هر انسانی صاحب ذوق در تبلیغات است و همین عامل باعث گردیده مدیران ما عاشق دادن ایده های تبلیغاتی شوند. و در هزینه های تبلیغاتی ریسک و قمار کنند .
اما این درست مانند این است که بدون تخصص دست به تعمیر تلویزیون بزنید .تبلیغات زیر و بم بسیاری دارد و افراد خبره این کار در طی سالها تجربه کرده اند. و موثرترین روش ها را تجربه کرده اند و استفاده از این تجربه ها یعنی " کمتر خرج تجربه کردن "
4- از روز اول و با وسواس یک شعار تبلیغاتی کوتاه ، غیر تکراری و زیبا را انتخاب کنید و از ایده های همه استفاده کنید و شاید هم بتوانید در قالب مسابقه به شعار دلخواه خود دست یابید.
5- از یک نشان و برند استفاده کنید و پشت سر هم برند نسازید.
6- از وسایل ارتباطی غافل نشوید و به آنها اهمیت فراوان بدهید .وب سایت و پورتال حرفه ای شرکت – سامانه پیام کوتاه مشتریان – خبرنامه آن لاین – تبلیغ در سطح اینترنت ، امروزه ارزانترین و موثرترین روش حفظ سطح مشتریان است .
7- همیشه از فروش و منشی شرکت پیگیر منشاء تماس مشتریها باشید و پاسخ این سوالات را بدانید:
الف - مشتری چگونه با ما آشنا شده است
ب: چه چیزی مشتری را برای معامله با ما جذب کرده است .
ج: چرا بعضی مشتری ها چند بار از ما خرید کرده اند.
د: چرا بعضی از مشتری ها فقط یک بار از ما خرید کرده اند.
8- نظر دیگران را درباره نحوه تبلیغات خود بپرسید و این نظرات را با کارشناس تبلیغات خود در میان بگذارید.
9- در تله مدعیان برند سازی نیافتید.
برند واقعی بر اساس ،کیفیت کالا و خدمات – مدت زمان ارائه خدمات – پاسخگویی عالی – کسب محبوبیت عمومی بدست می آید.
برند سازی به سبک آژانس های تبلیغاتی سود جو صرفا یک تقلب و میانبر مالی است .بعضی با هزینه های فراوان شما را تا جایگاهی مصنوعی بالا می برند تا اسم شما دیده شود اما چون پشتوانه واقعی برای برند وجود ندارد پس از قطع این هزینه ها ،خیلی سریع به جایگاه اول سقوط می کنید با حجم بالا از بدهی.
10- برای سوزاندن تنه یک درخت ابتدا باید بوته های خشک سپس شاخه های باریک و بعد شاخه های بزرگ و در نهایت تنه درخت را سوزاند.همیشه بدانید فکرهای خوب و کم هزینه تبلیغات در ابتدا مانند آن بوته های خشک کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

احمد کلهر کارشناس تبلیغات

احمد کلهر

۶ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۲۵
تعداد کلیک: ۱,۱۴۱

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 5.0  (1 رای)
ارژنگ کلهر
۶ آبان ۱۳۹۶ ۲۱:۳۹

 بسیار مطالب ارزنده و مفیدی را در این مقاله عنوان کردید اما می خواستم مطلبی را نیز اینجانب اضافه کنم که تفکر کوتاه مدت در کسب و کار که متاسفانه در ایران رواج بسیار دارد از عوامل اصلی در عدم رونق شرکتهای تبلیغاتی است چون عمر اینگونه کسب و کارها بسیار کوتاه
است و ترک زود هنگام این شرکتها از بازار لطمات زیادی رو به مشاور تبلیغات برای جایگزینی مشتری جدید وارد می کند امیدوارم با جایگزینی تفکرات کوتاه مدت با تفکرات بلند مدت شاهد رونق روز افزون شرکتهای تبلیغاتی باشیم .


  • 0
  • 0
  • 5

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.