تغییر اندازه فونت:

اخبار

تبلیغات محیطی بیل برد - مترو - پل عابر - نقاشی دیواری - تلویزیون غول پیکر - مسابقات ا ورزشی



تبلیغات محیطی

علایم بین شهری ، بین راهی یا برون خانه‌ای که به تبلیغ کالاها و خدمات می‌پردازند از قدیمی‌ترین اشکال تبلیغات است که ریشه آن به زمانهای دور می‌رسد. امروزه پیامهای تبلیغاتی در قالبها و اشکال گوناگون به جمعیت عظیمی از افرادی که در شهرها در حال تردد هستند می‌رسد. هنوز هم تابلوهای سنتی شهری جزء اصلی و لاینفک این صنعت محسوب می‌شوند. اما علاوه بر آنها تابلوهای دیگر در قالبها و اشکال دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلیغات محیطی خود به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

o بیلبوردهای درون شهری و بین شهری

o تابلوهای دیجیتالی (L.E.D)

o ویدیووال (مانیتورهای بزرگ)

o تبلیغ در ایستگاههای اتوبوس و مترو

 

آشنایی با گرافیک محیطی

امروزه گرافیک بعنوان یکی از مهمترین عوامل تبلیغ، پیام رسانی و نشر دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می باشد و در جوامع پیشرفته از مهمترین ارکان تشکیل دهنده یک زندگی اجتماعی است. طراحی گرافیک در اعلان های تبلیغاتی و تجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی کالاها، علائم راهنمایی و رانندگی، ویترین مغازه ها، تزیین خیابانی و مکان عمومی نظیر هتل ها، فرودگاهها و مترو ها، رستوران ها و پارک ها، فروشگاه ها و اماکن مختلف ورزشی هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها بیل بردها و گرافیک در ابعاد بزرگ و نقاشی دیواری، پیکتو گرام ها و علائم نمادین، نقش عمده ای دارد.







گرافیک محیطی به عنوان یکی از شاخه های گرافیک در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی دارد، و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. محیط اطراف ما خانه ای که در آن زندگی می کنیم خیابانی که درآن تردد می کنیم فضای سبزی که درآن قدم می زنیم، پارکی که برای تفریح به آنجا می رویم، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.

تبلیغات محیطی 3

انسان به واسطه گرافیک محیطی با محیط پیرامون خود سخن می گوید، و با دیگران ارتباط برقرار می کند. گرافیک محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.

محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیک محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.

مقصود از تمام طرح های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی - ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع کننده است گرافیک محیطی را می توان به دو گونه گرافیک محیطی دو بعدی یامسطح و سه بعدی یا حجمی تقسیم کرد.

تبلیغات محیطی 6
مشخص کردن یک مکان از مکانی دیگر، زیبا سازی، نظم و انسجام بخشیدن به فضای شهری و گسترش حیطه فعالیت هنر گرافیک، از اهداف گرافیک محیطی به شمار می رود.

گرافیک محیطی می تواند جنببه های مختلفی داشته باشد:
جنبه اطلاع رسانی و یاحالت تاکید و یا هشدار نسبت به موضوعی داشته باشد.
تبلیغات محیطی 2

جنبه فرهنگی داشته باشد، مانند تبلیغات شهری در مورد تئاتر وسینما و غیره.

تبلیغات محیطی 4
جنبه آموزشی داشته باشد.
جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

تبلیغات محیطی 5



جنبه اجتماعی داشته باشد، مانند تبلیغات بر علیه مصرف سیگار در سطح شهر

تبلیغات محیطی 1
جنبه زیبایی و هنری و صرفا زیبا سازی محیط را داشته باشد.تعادل تناسب تاکید تداوم وحدت و تنوع اصول یک سازمان بندی درست هستند. رنگ، نور، شکل، خط، نقطه، سطح، بافت و فضا به کمک آنها می آیند تا اثری مطلوب و زیبا پدید آید. 

 

 



۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۵:۴۹
تعداد کلیک: ۳,۳۷۶

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 5.0  (1 رای)
zizi
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۲۲

 عالی بود/لطفا در مورد ایستگاه های مترو مطلب و عکس بگذرید.یا برام ایمیل کنید.ممنون


  • 0
  • 0
  • 5

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.