تغییر اندازه فونت:

اخبار

طراحی لوگو
10 نکته که باید هنگام طراحی لوگو در نظر داشت


لوگو برای شناسایی و هویت بخشی به یک کمپانی ای محصول مورد استفاده قرار می گیرند. این علائم در نشان دادن کیفیت کمپانی تاثیر به سزایی دارند. از آنجا که همه مشاغل تجاری به لوگو نیاز دارند، در دنیای طراحی لوگو همیشه کاری برای انجام دادن هست. این کار ممکن است برای برخی طراحان ساده باشد اما اگر به دنیای طراحان وارد شوید می بینید که طراحی لوگو یک کار آسان نیست. نکات زیادی وجود دارد که باید در طراحی لوگو مد نظر داشت تا بتوان یک لوگوی تاثیرگذرا و مناسب طراحی کرد.

در این پست شما را با تعدادی از نکات کلیدی برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار آشنا خواهیم کرد. از انجا که طراح نقش حیاتی در موفقیت یک کمپانی دارد، شما به عنوان یک طراح باید با طراحی لوگوی مناسب به مشتری خود در این امر کمک کنید.



1. لوگو باید خواست ها و نیازهای مشتری را منتقل کند
لوگو 4
یکی از رموز داشتن یک لوگوی خوب فهم کامل نیازهای مشتری است. شما باید بدانید مشتری دقیقا چه چیزی می خواهد. در برخی موارد مشتری می خواهد لوگویی که طراحی می شود با یک لوگوی خاص و مشهور شباهت داشته باشد. همچنین ممکن است بخواهند از یک فونت یا رنگ خاص استفاده کنید. بنابراین، شما مجبورید اطلاعات مورد نیاز خود را در طول جلسه ملاقات با مشتری کسب کنید تا به خوبی بتوانید از عهده طراحی لوگویی که مد نظر او است بر آیید.


2. لوگو باید دارای تاثیر بصری قدرتمندی باشد
لوگو 5
مخاطب باید با یک نگاه به لوگویی که شما طراحی کرده اید آن را فریبنده و جذاب ببینید. مهم نیست لوگو تا چه اندازه ساده است، مسئله مهم این است که طرح آن باید دارای جذابیت و تاثیر بصری باشد. اغلب مردم حافظه بصری قوی دارند و اگر طرح لوگو به اندازه کافی فریبنده و جذاب نباشد ممکن است در ذهن و خاطر مخاطب باقی نماند. به لوگوی KFC توجه کنید. تصویر مرد این لوگو را به یک لوگوی منحصر به فرد و جذاب تبدیل کرده است.


3. لوگو باید منحصر به فرد باشد
لوگو 6
هیچ کس دوست ندارد لوگوی او با دیگر لوگوها شباهت داشته باشد. از آنجا که هدف از داشتن لوگو کسب هویت برای کمپانی است، منحصر به فرد بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر لوگوی یک کمپانی را شبیه لوگوی کمپانی دیگر طراحی کنید نمی توانید به آن کمپانی کمک کنید تا هویت خود را شکل دهد. لوگوهای زیادی وجود دارد که مشابه هم هستند اما این بدین معنا نیست که شما لوگوی خود را دقیقا شبیه آن طراحی کرده اید.


4. لوگو باید پیام صحیح را منتقل کند
لوگو 7
در طراحی لوگو باید مطمئن شوید طرحی که در نظر گرفته اید برای آن کمپانی مناسب باشد. مثلا برای یک شبکه تلویزیونی نباید لوگوی بچگانه طراحی کرد. شما باید مطمئن شوی حتی اگر سرویس و یا محصول در لوگو نشان داده نمی شود، لوگو برای کمپانی متناسب باشد. اما توجه داشته باشید که مجبور نیستید برای مناسب و متناسب شدن لوگو علائم خاصی را در طرح بگنجانید. در یک برند کامپیوتر لزوما کامپیوتر نشان داده نمی شود، در لوگوی یک کمپانی مواد غذایی حتما یک غذای خاص به کار نرفته است. شما فقط باید خلاق باشید. لوگوی ماکروسافت مثال خوبی برای متناسب بودن طرح لوگو با کمپانی است.


5. لوگو باید مختصر و مفید باشد
لوگو 8
با نگاهی به لوگوهای معروف، می بینید که جزییات زیادی در آنها به کار نرفته است و تا حد امکان ظاهر ساده ای دارند. اما در مقابل این سادگی هنوز روی مخاطب تاثیر مطلوب می گذارند. این لوگوها به دلیل سادگی به خوبی و بلافاصله در ذهن و یاد بیننده باقی می مانند و به خوبی قابل تشخیص و شناسایی هستند. به بیان ساده تر طرح لوگو باید ساده و روان باشد. پس از طراحی لوگوهایی که دارای جزییات زیاد هستند اجتناب کنید چون استفاده از آنها نیز به همان میزان سخت خواهد بود. وقتی این لوگوها را در سایزهای خیلی کوچک استفاده می کنید دیگر جزییات قابل مشاهده نیستند. به لوگوی Nike توجه کنید. این لوگو بسیار ساده است و هنوز پس از سال ها در سراسر جهان شناخته شده و مشهور است.


6. لوگو باید به یادماندنی باشد
لوگو 9
کمپانی ها به لوگو نیاز دارند، پس آنها دارای هویت هستند و با این هویت در بازار هدف به آسانی توسط مخاطبان شناخته می شوند. یک لوگو، صرف نظر از این که تا چه حد زیبا است و تا چه اندازه کمپانی را به نمایش می گذارد، اگر نتواند اثری در ذهن مردم بگذارد بی فایده است. بنابراین لوگو باید به معنای واقعی به یادماندنی باشد، به گونه ای اگر مخاطب آن را برای بار دوم دید بلافاصله آن را به یاد آورد و بفهمد که این لوگ مربوط به یک کمپانی خاص است. لوگوی McDonald's سادگی و به یاد ماندنی بودن لوگو را اثبات می کند.


7. لوگو باید برای مدت طولانی ماندگار باشد
لوگو 10
یک لوگوی خوب باید بتواند در یک مدت زمان طولانی باقی بماند. این در یک مدت طولانی تاثیرگذار خواهد بود، مهم نیست گرایشات و تمایلات تا چه اندازه تغییر کرده است. ممکن است بسیاری از چیزهای اطراف ما تغییر کند اما این تغییرات فقط می آیند و می روند. طرح لوگوی شما باید در مقابل این تغییرات ایستادگی کند، مهم نیست گرایشات چه تغییری کرده اند و چه مدت از طراحی آن می گذرد، لوگوی شما باید در ذهن نسل های مختلف باقی بماند. برای کمپانی مورد نظر خود لوگویی بدون تاریخ انقضا طراحی کنید. لوگوی کوکاکولا در سال 1885 طراحی شده است.


8. لوگو باید قابلیت سازگاری داشته باشد
لوگو 11
منظور از سازگار بودن این است که طرح لوگو باید به گونه ای باشد که به صورت سیاه و سفید نیز خوب و زیبا به نظر برسد. لوگوی شما باید در رنگ های روشن و روی پس زمینه های سیاه نیز قابل استفاده باشد. به این ترتیب، مهم نیست چگونه از آن استفاده می شود، در هر صورت کیفیت و زیبایی خود را حفظ می کند و تحت هر شرایطی قابل تشخیص و شناسایی است.


9. لوگو باید مقیاس پذیر باشد
لوگو 2
یک لوگوی خوب باید در فرمت های و سایزهای مختلف کارایی داشته باشد. لوگو باید هنگامی روی بیل بوردهای بزرگ و یا سربرگ های کوچک نیز قرار می گیرد به کیفیت و نمای خود را مثل سایز اصلی خود حفظ کند. به یاد داشته باشید که هنگامی که کسی از شما می خواهد برای او لوگو طراحی کنید مطمئنا آن را در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار خواهد داد. بنابراین باید این نکته را مد نظر قرار دهید. همچنین لوگو باید در قالب های عمودی و افقی نیز کارایی داشته باشد. به همین دلیل است که طرح لوگو باید در قالب وکتور در طراحی شود.


10. لوگو باید برجسته باشد
لوگو 3
در طول جلسه ای ملاقات با مشتری، باید با در مورد رقبای او نیز اطلاعات لازم را کسب کنید. لوگوهای کمپانی های رقیب را پیدا کرده و سعی کنید لوگویی طراحی کنید که در بین لوگوهای رقیب برجسته و جالب باشد و در بازار هدف بلافاصله جلب نظر کرده و در ذهن بیننده باقی بماند.
در مجموع، یک لوگوی خوب باید ساده، متناسب، منحصر به فرد و برجسته باشد در حالی که پیام اصلی را به طور صحیح به مخاطب انتقال دهد. همچنین باید خواست های مشتری را نیز در هنگام طراحی مد نظر داشته باشید. بهتر است لوگو را در سایزها و رنگ های مختلف طراحی کنید. یک لوگوی تاثیرگذار و خوب باشد تاریخ انقضا نداشته باشد. طرح لوگو حاوی پیام و مفهوم است، مفهوم لوگو باید به خوبی در لوگو حس شود.

۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۴۳
تعداد کلیک: ۱,۴۶۵

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.