تغییر اندازه فونت:

اخبار

طراحی رستوران‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، کافه‌ها
جنبه های اصلی طراحی داخلی رستوران شامل موارد زیر است: طراحی معماری - نورپردازی - نشستن - رنگ ها - بو - آکوستیک


در حالی که رستوران‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، کافه‌ها، و هر مؤسسه دیگری در صنعت F&B با استفاده از موقعیت مکانی، قیمت‌ها و تبلیغات با یکدیگر رقابت می‌کنند، خیلی کم از اشه طراحی داخلی آن‌ها برنده می‌شوند. اکثر مردم این را نمی‌دانند، اما طراحی داخلی رستوران بر روان‌شناسی مشتری تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را ترغیب می‌کند که بیشتر یا کمتر سفارش دهند و حتی بر مدت اقامت آنها در رستوران تأثیر می‌گذارد. گزینه های صندلی، نور، موسیقی و معماری، همگی طراحی داخلی یک رستوران را تشکیل می دهند. در اینجا راهنمایی در مورد اینکه چگونه می توانید با استفاده از طراحی داخلی در رستوران ها بر روانشناسی مشتری خود تأثیر بگذارید و برخی از ایده های درخشان داخلی رستوران که می توانید در فروشگاه خود استفاده کنید آورده شده است.
اهمیت طراحی داخلی در رستوران ها

طراحی داخلی رستوران باید بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی رستوران شما باشد، زیرا ظاهر رستوران شما برای برندسازی شما بسیار مهم است. طراحی داخلی شما اولین چیزی است که مشتری هنگام عبور از درها متوجه آن می شود. این اولین برداشت نشان می‌دهد که آنها چگونه برند شما را درک می‌کنند، چه سطحی از خدمات را انتظار دارند، چه نوع زمانی را پیش‌بینی می‌کنند و آیا می‌خواهند دوباره برگردند. بنابراین، اهمیت طراحی داخلی را نمی توان نادیده گرفت. در اینجا چند دلیل وجود دارد که طراحی داخلی رستوران بسیار مهم است:

طراحی داخلی رستوران در رستوران‌ها برای استراتژی برندسازی بسیار مهم است. شکل ظاهری رستوران بر نحوه درک مشتریان از مفهوم رستوران و اینکه آیا آن را مکان کافی برای غذا خوردن می دانند، تأثیر می گذارد.

فضای داخلی کثیف یا بسیار روشن باعث می شود که مشتریان احساس منفی کنند و به طور بالقوه آنها را حتی قبل از خوردن غذا ترک کنند. یک ایده ایده‌آل برای دکوراسیون داخلی رستوران این است که از نور طبیعی تا حد امکان استفاده کنید تا مطمئن شوید مکان شما قابلیت اینستاگرام بیشتری دارد.

در عصر اینستاگرام، طراحی داخلی فروشنده بی صدا رستوران شماست. همه مایلند در جایی که تمام روز بوده اند پست بگذارند، و اگر رستوران شما قابل اینستاگرام به نظر برسد، به فید مشتری شما راه پیدا می کند و کل لیست فالوورهای آنها را جذب می کند.

طراحی داخلی خوب یعنی طراحی داخلی قابل فروش. شما می توانید از طراحی داخلی خود برای بازاریابی رتوران خود در بین مشتریان هدف خود استفاده کنید. اگر چیزی منحصر به فرد در فضای داخلی شما وجود دارد، آن را عمومی کنید. مردم دوست دارند فکر کنند که بخشی از چیزی منحصر به فرد هستند و به رستوران شما سرازیر می شوند.

مهم‌تر از همه، طراحی داخلی رستوران‌ها بر روان‌شناسی مشتری تأثیر می‌گذارد. می‌توانید با استفاده از ایده‌های رستوران داخلی، مشتریان خود را وادار کنید بیشتر سفارش دهند، سریع بخورند، بیشتر بنوشند، کمتر بمانند و غیره.

اکنون که می دانید چرا طراحی داخلی در رستوران ها بسیار مهم است، به تأثیر طراحی داخلی بر تجربه مشتری و روانشناسی مشتری می رسیم. برای درک اینکه چگونه شش عنصر طراحی داخلی در رستوران‌ها می‌توانند بر تجربه مشتری تأثیر بگذارند، ادامه مطلب را بخوانید:

عناصر طراحی داخلی رستوران و نحوه تأثیر آنها بر مشتریان

 جنبه های اصلی طراحی داخلی رستوران شامل موارد زیر است:

طراحی معماری:


1- نورپردازی
2- نشستن
3-رنگ ها
4- بو
5- آکوستیک











در این مقاله به همه این عناصر و تاثیر آنها بر روانشناسی و رضایت مشتری می پردازیم.

1. معماری و طراحی

معماری و طراحی از جنبه های ضروری طراحی داخلی رستوران است. روشی که داخل رستوران خود را طراحی می کنید و همه عناصر خود را قرار می دهید نقش مهمی در تعریف ظاهر و احساس رستوران شما دارد. همچنین تأثیر قابل توجهی بر تجربه مشتری دارد زیرا شامل برنامه ریزی چیدمان رستوران شما می شود.

چقدر فضای رستوران شما احساس می‌شود، در ساعات شلوغی چقدر فضا هراسی ایجاد می‌کند، و چقدر راحت راه می‌روید بدون برخورد با مردم یا برخورد به میزها، همه اینها به چیدمان رستوران بستگی دارد. اگر سرورهای شما نتوانند به خوبی خدمات رسانی کنند و مشتریان نتوانند در فضای خود احساس راحتی کنند، زیبایی مفصل شما معنا ندارد.

پلان رستوران شما باید به گونه ای باشد که برای هر فردی که می نشیند فضای جداگانه ای وجود داشته باشد. اگر یک رستوران خوب هستید، مساحت 20 فوت مربع برای هر صندلی ایده آل است. با این حال، برای یک QSR 10 فوت مربع مساحت کامل در نظر گرفته می شود.

ایستگاه‌های خدمات، اگرچه این روزها مرسوم نیستند، اما بهترین مکان‌ها در جایی هستند که تعداد مشتریان کمتر باشد، مانند مرکز دقیق رستوران. یک ایستگاه خدمات یا یک میز رزرواسیون را فقط در صورتی در ورودی نصب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد. در غیر این صورت تاج در را خواهد گذاشت.

مطمئن شوید که سرورهای شما می توانند مشتریان را ببینند و مشتریان شما می توانند سرورها را همیشه ببینند. پلان طبقه ناهارخوری باید شامل فضایی برای عملیات باشد. برای سرویس دهی مناسب بین صندلی های خود فاصله کافی بگذارید.
[9:27 AM, 4/11/2022] خانم هاشمی: دستشویی ها باید دور از آشپزخانه قرار داشته باشند اما همچنان در طراحی داخلی رستوران شما قابل مشاهده باشند. اگر پشت یک دیوار یا جایی به سمت بیرون است، مطمئن شوید که یک تابلوی جهت قرار داده اید زیرا همه راحت نیستند که راهنمایی بپرسند. با فضای داخلی خالی، آویزهای دیواری عجیب و غریب، یا هر ایده دیگری که ممکن است در مورد این اسکلت اولیه داشته باشید، بازی کنید.

این مقاله به‌عنوان یک راهنمای طراحی جامع برای ایجاد یک چیدمان رستوران و پلان طبقه خدمت می‌کند.


2. روشنایی 

روشنایی بخش مهمی از طراحی داخلی رستوران شما است. این به هیچ وجه برای شما مناسب نیست اگر همه چیز را کامل کنید، اگر نور آنقدر خاموش باشد، این اثر را می کشد. از لحاظ فنی، سه نوع نورپردازی، وظیفه و روشنایی لهجه وجود دارد. روشنایی محیطی نگاه کلی و احساس رستوران شما را تعریف می کند. رستوران شما کم رنگ است و یا روشن و سنگین در چراغ ها، این نور است که ن را تعریف می کند. رستورانهای ناهار خوری به طور معمول از نور کم نور استفاده می کنند تا خلق و خوی آرامش بخش و اورا ایجاد کنند. همانطور که آنها به مشتریان خدمت می کنند به طوری که آنها را به عقب بر گرداند، و بنابراین سفارش بیشتر، این فضای کامل است. از سوی دیگر، QSRS باید به خوبی روشن شود. ایده برای آنها برای مشتریان است، خوردن سریع و رفتن. چراغ های روشن باعث ایجاد رفتار می شوند، بنابراین مشتریان در اطراف خود نگه ندارند. نورپردازی وظیفه نور مورد استفاده برای انجام وظایف است. این ها چراغ هایی هستند که سرورها را قادر می سازد تا کار کنند و مشتریان منو و سفارش را بخوانند. این نور باید از لحاظ استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد تا هدف از نور محیط را نابود کند، اما در عین حال عملکرد خود را به خوبی، به ویژه در رستوران های ناهار خوری خوب انجام می دهد. شما می توانید از آن برای برجسته کردن مسیرها استفاده کنید یا آن را با قرار دادن آن بر روی برخی از ویژگی های منحصر به فرد نند سوشی ها و یا مینیبار برای برجسته کردن آنها استفاده کنید. چراغ های لهجه چراغ های مورد استفاده برای آن لمسی اضافی، اما عمدتا تزئینات استفاده م شود. در آنجا شما می تواید آزمایش کنید، اما بیشتر روشنایی دیوار در این منطقه بهتر از نورپردازی سربار دریافت می شود. شما می توانید از این چراغ ها استفاده کنید تا رنگ های نام تجاری خود را تقویت کنید، اما آن را از دست ندهید، یا این هدف را بکشید. به عنوان یک صاحب رستوران و نه یک طراح داخلی، ممکن است احساس کنید که تمام این چراغ ها فقط یکسان هستند. درست است، تفاوت بین این سه برای چشم بدون تردید وجود ندارد، اما اگر سوء استفاده شود، نتیجه می تواند کابوس باشد. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که روشنایی نور، وظیفه و لهجه را از یکدیگر متفاوت بدانید.

 3. صندلی 

صندلی یکی دیگر از بخش های غیر قابل توجه طراحی داخلی رستوران است. نوع کرسی هایی که از روانشناسی مشتری خود و تجربه استفاده می کنید نیز تاثیر می گذارد. تا به حال متوجه شدم که QSR ها مانند مک دونالد و مترو دارای صندلی هایی هستند که راحت هستند اما دقیقا همان نوع شما می خواهید نشسته باشید. در عین حال، آنها احساس بسیار سبک می کنند. همه این ها مشتریان را به خوبی می دانند و نه ماندن. از سوی دیگر، Starbucks صندلی های راحت، بازنده ها و مبل های سفره ای که سنگین و مشابه هستند. این باعث می شود مشتریان طولانی تر بمانند و قهوه بیشتری را سفارش دهند. همین را می توان برای رستوران های ناهار خوری خوب گفت. مخلوط کردن روش های جایگزین جایگزین مانند نوسانات یا حموک نیز همان اثر را دارند و مشتری را به آرامش و اقامت می دهند. از سوی دیگر، نوسانات، یکی از دوران کودکی و سرعت را یادآوری می کند. این باعث می شود که مشتری بر روی آن نشسته باشد تا به صورت تحریکآمیزانه سفارش دهد و سریع بخورد. 


4. رنگ

 رنگ آن را باور می کند یا نقش مهمی در طراحی داخلی رستوران شما ندارد. مهمترین چیز این است که تاثیرات رنگی که باید در رستوران خود استفاده کنید، مشتریان هدف شما است. رنگ های مختلف باعث احساسات مختلف می شوند و خلق های مختلف را تنظیم می کنند. برخی از رنگ ها باعث تحریک رژیم غذایی می شوند در حالی که دیگران آن را سرکوب می کنند. رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی محرک های قدرتمند محرک هستند، و بنابراین بسیاری از رستوران ها سعی می کنند از قرمز خود استفاده کنند. در عین حال، این یک رنگ شدید است، بنابراین بهتر است که با آن بیرون بروید. زرد رنگ روشن است و می تواند اشتها مردم را با دادن احساس پر جنب و جوش به محل به ارمغان بیاورد. آبی، از سوی دیگر، مهار کننده است. دلیل اینکه آبی به عنوان یک مهار کننده محسوب می شود این است که دینرها را شل می کند و آنها را آرام می کند؛ از این رو آنها کمتر سفارش می دهند. رستورانهای ناهار خوری مناسب برای خلق و خوی که مشتریان می خواهند به عنوان مخالف QSR ها به جای آن قرار بگیرند، به طوری که رنگ های آبی یا فیروزه ای را برای آنها می سازد. از سوی دیگر، QSRS نیاز به مشتریان برای سفارش بیشتر و خوردن سریع، به این ترتیب سایه های گرم مناسب برای آنها. بررسی کنید که رنگ داخلی چه چیزی را به صورت فرمت رستوران و طرح های رستوران شما مناسب می کند تا به طور کلی فروش بهتر شود. سپس سایه هایی وجود دارد که بزرگ نیستند. خاکستری، قهوه ای و بنفش در این دسته قرار می گیرند. در حالی که خاکستری خسته و خسته است، براون یکی از غذاهای سوزانده شده را یادآوری می کند و بنفش با غذاهای کمتر محبوب مانند بادمجان یا برینجال همراه است..

5. عطر 

باور کنید که یا نه، بازاریابی عطر چیزی است. فکر می کنم در مورد چه اتفاقی می افتد زمانی که شما از طریق تماشای، cinnabon، و یا استارباکس عبور می کنید. بوی محصولات خود را به شما تحمیل می کند و شما را تحریک می کند تا به فروشگاه بروید. این ممکن است به نظر برسد، اما بر اساس یک مطالعه، عواطف مناسب می تواند فروش مواد غذایی خود را با 300٪ افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که شما آن را در طراحی داخلی رستوران خود قرار دهید. در حقیقت، طبق گفته دانشگاه PADERBORN، عطر، افزایش سود را به میزان 6 درصد افزایش داد، قصد خرید را به میزان 14.8٪ و طول اقامت مشتری به میزان 15.9٪ افزایش داد. اجازه دادن به برخی از بوی های شناور از آشپزخانه می تواند اشتها را ایجاد کند. شما می توانید برای آشپزخانه باز برای این یا حتی مدیریت تهویه به این ترتیب بروید. چیز دیگری که می توانید انجام دهید این است که عطر مصنوعی بروید. درست مانند رنگ ها، عطر های مختلف احساسات مختلفی را در مردم ایجاد می کنند. بابونه، اسطوخودوس و وانیل استرس را کاهش می دهد و ذهن را آرام می کند و آنها را برای رستوران ناهار خوری مناسب می سازد. نان پخته شده یکی از خانه ها را یادآوری می کند و احساس راحتی می کند، بنابراین به خوبی برای بخش دسر یک رستوران یا نانوایی کار می کند. نعناع، خیار و طعم مرکبات باعث می شود که فرد تازه احساس کند، و آنها را برای رستوران ها برای کارکنان شرکت های پس از کار آماده می کند. اجازه دادن به عطر ها برای ساخت در یک کلوچه آن را با عطر غذای خوب پر می کند. در حال حاضر، به عنوان درب حذف می شود، مشتریان با همان عطر برخورد می شوند، که اشتها را افزایش می دهد. همچنین باعث می شود که دیگر دینرها بتوانند سفارش بیشتری انجام دهند. بوی خیار می تواند مشتریان را احساس کند که یک منطقه مهمتر از آن است که به نظر می رسد، که آن را برای موسسات کوچک کوچک مناسب می سازد. بسته به نوع VIBE و تجربه مشتری که می خواهید در رستوران خود ایجاد کنید، می توانید از بوی های مختلف انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید هرگز به استفاده از کباب به عنوان عطر خود، حتی اگر شما یک اتصال باربیکی را اجرا کنید. این باعث می شود که محل احساس کوچک و بیشتر در حالی که کشتن اشتها را احساس می کند. 6. آکوستیک در نهایت، ما به آکوستیک می رویم. شما ممکن است فکر کنید که موسیقی یا انتخاب آن لزوما مهم نیست، اما این مفهوم نادرست است که می توانید داشته باشید. موسیقی بیش از فقط شکاف در یک رستوران را پر می کند. اول، ما به حجم آن می رویم. کنترل حجم که در آن شما موسیقی را بازی می کنید، سخت ترین کاری است که باید انجام دهید. در حالی که بیش از حد بلند می تواند سر و صدا ایجاد کند، بیش از حد نرم می تواند مردم را به فکر کردن که دیگر دینرها می تواند آنها را بشنود و بنابراین آنها را بی دست و پا. ما توصیه می کنیم از تکنیک های کنترل صوتی مانند سقف کاذب، فرش یا پرده استفاده کنید. در حال حاضر به نوع موسیقی می آید، که همچنین به مشتریان شما بستگی دارد. برای یک رستوران بالا پایان، بهترین کار کار می کند. داشتن یک پیانو زنده بهترین کاری است که می توانید انجام دهید اگر رستوران ناهار خوری خوب را انجام دهید. برای رستوران هایی که دقیقا ناهار خوری ندارند، اما نه QSR نیز محبوب نیست، موسیقی روند، انتخاب مناسب است. استفاده از ضربات سریعتر برای ساعت عجله و آرامش، سرعت کم سرعت را برای ساعت های خاموش استفاده کنید. این مقاله را در مورد چگونگی انتخاب موسیقی پس زمینه مناسب برای رستوران خود بخوانید. بیش از نیمی از بازاریابی، درک روانشناسی مشتری شما و استفاده از آن برای دریافت آنچه شما می خواهید. این نکات را در طراحی داخلی رستوران خود استخدام کنید تا اطمینان حاصل کنید که تاثیر مطلوب بر مشتریان خود را ترک کنید و آنها را دوباره و دوباره بیاورید.


گروه معماری اولحایتو 09122190337






۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۲۱:۴۲
تعداد کلیک: ۱۶۶

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک کلهر می باشد.